Diamonds

Friday 22 June 2012

lunchhhiee !

hello diamonds !

hey people? done with your lunch? korang korang, korang pernah tengok tak roty keluaran baru gardenia
( eh baru ke? ke aku yang baru tahu? HAHA  )



*click untuk tumbesaran

haa macam nie ala ala. Aku beli yang nie je. Tak salah aku ada tiga jenis roty nie. Aku ambil yang Passione italiana. Nie semua adalah kerana aku ada terbaca bahawa roty nie memang bagus untuk orang diet. So semalam masa shoping ngn mama kat jusco terjumpa roty jenis nie. Terus beli.





*click untuk tumbesaran

Nie semua adalah kerana aku perlu start diet balik. Cuba tengok berat aku dah mula naik balik dari masa ke semasa. Aku sangat lah risau. So herbalife gonna be my best friend back after this. As usual la, breakfast dan dinner have to take herbalife shake. Lunch je aku akan makan normal meal.



So pagi tadi aku dok godek godek web gardenia aku terjumpa LINK nie. Click la u ollss.. so terbukaklah yang ini...

*click untuk tumbesaran

Bagus betol web nie. Siap ada dengan resepi lagi. So ape lagi tadi bermula lah aktiviti di dapur. Nak cuba masak la tengok kan...



here the recipe !


*click untuk tumbesaran

step 1,
- roty yang berkaitan, tomato, cucumber, onion. Kalau ada lainlain veggie boleh je nak hentam masuk sekali. Dah dalam frezer aku ade yang nie je kan. So yang nie je lah.
- telorrrr
- chicken blackpepper frankfuter (sosej ) . Aku tak lalu tunatuna nie. Nanti muntah pulak. Aku kan tak makan ikan.
(* tangandidadamatakeatas)  So adalah lebih baik pakai sosej. 


*click untuk tumbesaran

step 2,

- potong segala veggie yang ada. Potong cutecute
- grilled all those frankfuter ang egg. Yes GRILL !
- if nak sedap, roty tu pun masuk kan dalam oven. Panas kan supaya lebih lembut.



*click untuk tumbesaran
first layer !



*click untuk tumbesaran
second layer !




- TADAAAAAAAAAAAA-

and ready to be eat !

*click untuk tumbesaran

five starrrrr ! super yummy ! tak payah nak bersubway kan?
kadang-kadang homemade cook nie lagi puas hati bila makan.

so, apa macam? ada dalam senarai isteri pilihan tak? western boleh! melayu boleh! So jangan fikir panjang, You all semua boleh isi borang J. haha. Lunch yang macam nie about 450kcal. Oke lah kan? dari sepinggan nasi + lauk yang kalori nya >1000 kan? So menumenu macam nie lah akan jadi my lunch sebulan ini. Good luck zety. Semoga mencapai 48kg before this eid !





-sekian terima kaseh-

No comments:

Post a Comment